Privacy verklaring

Algemene Voorwaarden HUISREGELS STRESSFACTOR! Deze regels zullen duidelijk zichtbaar zijn bij de ingang, zoals wettelijk voorgeschreven.

Laatst gewijzigd op 6 november 2024.

Stressfactor organiseert festivals op middelbare scholen. De onderstaande huisregels zijn van toepassing op alle evenementen georganiseerd door Stressfactor.

ARTIKEL 2 Inhoud van de “festival package”
Art. 2.1. Artistiek Stressfactor biedt de lokale organisator 3 keuze-affiches aan. Dit zijn uitgebalanceerde programma’s van telkens 3 artiesten in een mix van jong talent en gevestigde waarden. De selectie van deze artiesten gebeurt door Stressfactor op basis van beschikbaarheid, uitkoopsom, populariteit bij jongeren, verscheidenheid inzake muziekstijlen en het kansen bieden aan nieuw talent. De artistieke gages (verloning van de artiesten) zitten mee vervat in de “festival package”, tenzij de lokale organisator voor een uitbreiding van de voorgestelde programmaties kiest.

Via de website www.stressfactor.be kunnen de leerlingen online hun stem uitbrengen op de affiche die hun voorkeur geniet. Om te kunnen spreken van een “democratisch gekozen affiche” dient 70% van de leerlingen een geldige stem te hebben uitgebracht. Tussenstanden kunnen online gevolgd worden. Indien de 70% niet wordt gehaald of indien fraude tijdens het stemmen wordt vastgesteld, behoudt Stressfactor zich het recht om zelf de programmatie te bepalen.

Art. 2.2. Productionele ondersteuning

Art. 2.2.1. Stressfactor staat in voor de levering en plaatsing/afbouw van volgende logistiek:

  • Overdekt festivalpodium dat beantwoordt aan de technische eisen van de artiesten
  • Geluidsset met front- en monitormix incl. techniekers voor bediening;
  • Basis lichtset;

Verder voorziet Stressfactor:

  • 25 “Crew” T-shirts; maten door de school tijdig door te geven
  • Een presentator voor de aankondigingen op het festival
  • Randinfrastructuur / stands van sponsors en partners.

Art. 2.2.2. Praktische info en opvolging

De lokale organisator krijgt alle nodige documentatie en het digitale handboek “De Festivalbijbel” om het festival zo grondig mogelijk met de leerlingen te kunnen voorbereiden. (zie art .4)

Tijdens de voorbereidingsfase alsook tijdens het festival is er een productiemanager van Stressfactor ter beschikking die alles mee in goede banen leidt.

Stressfactor biedt aan de lokale organisator de mogelijkheid om extra T-shirts tegen kostprijs van € 12 incl. btw/T-shirt (+ eventuele verzendingskosten) te bestellen. Deze bijbestellingen dienen voor 31 januari 2025 te worden doorgegeven aan Stressfactor, net als de maten van de 25 voorziene T-shirts.

ARTIKEL 3 Bijdrage in de kosten

Deelname aan “Stressfactor” is pas verzekerd van zodra de samenwerkingsovereenkomst door beide partijen is ondertekend en het voorschot door de lokale organisator werd voldaan. Dit voorschot bedraagt € 2.000 (excl. 6% BTW) en dient te worden betaald na ontvangst van het voorschotfactuur met vermelding van het factuurnummer.

De samenwerkingsovereenkomst dient ten laatste op 15 oktober 2024 ondertekend opgestuurd te worden. Zodra de ondertekende overeenkomst ons bereikt heeft, sturen we de voorschotfactuur op. Het voorschot dient betaald te zijn ten laatste op 25 oktober 2024. Indien beide voor deze data niet voldaan zijn, behoudt Stressfactor het recht de school van verdere deelname uit te sluiten en een vervangende school in de plaats te zetten.

Na ontvangst van voorschot en (2x) de volledig ingevulde en ondertekende samenwerkingsovereenkomst, bezorgt Stressfactor per kerende een ondertekend exemplaar per post aan de lokale organisator.

De bijdrage van de lokale organisator bedraagt 15 (Excl. 6% BTW) per leerling. Deelnemende scholen met een leerlingenaantal hoger dan 1.100 leerlingen krijgen vanaf de 1.101e leerling een korting van € 7,5 per leerling. Voor het opstellen van het saldofactuur baseert Stressfactor zich op het officieel leerlingenaantal van het schooljaar 2024-2025. De lokale organisator bezorgt uiterlijk op 7 februari 2025 een door de verificateur getekende kopie van het SO1-formulier of gelijkgesteld aan Stressfactor. Stressfactor bezorgt per kerende een saldofactuur aan de lokale organisator, waarbij het voorschot in mindering is gebracht. Scholieren die op buitenschoolse stage of reis zijn op de festivaldag en het festival dus niet kunnen bijwonen mogen in mindering worden gebracht. De school bezorgt hiervan uiterlijk op 1 februari een officieel document met aantallen aan Stressfactor. Na die datum vervalt het recht om deze in mindering te brengen.

Alle facturen (schoolbijdrage in de festivalkosten) dienen ten laatste twee weken voor het evenement volledig te zijn betaald, tenzij dit schriftelijk anders werd overeengekomen. Dit geldt bijgevolg ook voor facturen m.b.t. de SABAM bijdrage (zie Art. 4.7) en eventuele kosten voor stroomgroep, bijkomende T-shirts, extra artiestengages, ….

De manier waarop en de mate waarin de lokale organisator deze kosten verhaalt op de leerlingen, leerlingenraad, ouders of derden wordt geheel vrijgelaten. Een deel van de kosten kan bijvoorbeeld gerecupereerd worden uit de verkoop van snacks en drank aan de leerlingen vooraf en/of op de festivalmiddag zelf. Omwille van appreciatie door de leerlingen is het verboden om meer te vragen dan de voorziene prijs van € 15 tenzij hiertoe door Stressfactor schriftelijke toestemming werd gegeven.

ARTIKEL 4 Verbintenissen en verantwoordelijkheden lokale organisator

De lokale organisator zorgt voor een Voorzitter en Ondervoorzitter van de Algemene Organisatie (leerlingen) én een ondersteunende leerkracht die steeds mobiel (en per e-mail) bereikbaar zijn tijdens zowel de voorbereidingsfase als de festivaldag zelf. Om efficiënt en flexibel te werken dienen deze personen gemachtigd te zijn om in naam van de school beslissingen te nemen met betrekking tot een vlot verloop van de festivaldag.

Art. 4.1 Logistiek versus Dagverloop

De lokale organisator zorgt tijdens de festivalnamiddag voor voldoende, gemotiveerde helpende leerlingen.

Indien het festival niet binnen de muren van de school doorgaat moet de school alles in het werk te stellen om dit festival veilig en als een “besloten” evenement te laten plaatsvinden. Zo nodig dienen hiertoe extra nadars, hekwerken en/of crashbarriers te worden geplaatst.

Op basis van de in Art.1 opgegeven festivaluren doet Stressfactor een voorstel van tijdschema / optreden van de artiesten aan de lokale organisator. Deze timing dient ten laatste op 20/12/2024 per email te worden goedgekeurd in verband met de boeking van artiesten.

Een normale dagplanning van een Stressfactor-festivaldag verloopt ongeveer als volgt:

8u00 Aankomst en montage podium. (tussen 7u en 9u in functie van het verkeer)

9u00 Aanvang opbouw licht en geluid

10u00 Aanvang opbouw randanimaties

Voor de soundcheck dient minimaal een half uur te worden voorzien. In de namiddag vindt tijdens de schooluren het festival plaats, volgens de vooraf afgesproken planning. De school dient alles in het werk te stellen om de festivalnamiddag zo stipt mogelijk te laten verlopen. De duurtijd van een Stressfactor-namiddag met 3 optredende groepen bedraagt minimaal 3u30min (2x 45 min, hoofdact 1 x 60 min). Afhankelijk van de selectie van artiesten dient er maximum 2x 30minuten pauze voorzien te worden voor een eventuele change-over.

Het einde van het festival valt samen met het einduur van een normale schooldag. Omdat het om een gewone schooldag gaat, dienen alle leerlingen verplicht aanwezig te blijven tot de laatste noot gespeeld is; dit om de sfeer tot het einde optimaal te houden.

Na het festival helpt een team van minimaal 12 personen bij de afbraak (4 voor het podium, 4 voor licht en geluid, 4 voor de randanimatie). De afbraak neemt maximaal 90 minuten in beslag. Vanzelfsprekend dient er minimum 1 begeleidende leerkracht bij deze afbraak aanwezig te blijven.

In samenspraak met Stressfactor, kan er gesleuteld worden aan de formule van het project: bv. aanpassing uurschema’s, extra randanimaties, workshops, wedstrijden, aankondigingen of extra podiumacts…

Art. 4.2 Stroomvoorziening

De lokale organisator voorziet voldoende elektriciteit op maximaal 20 meter van het podium. Er dienen minimaal 2 aparte lijnen van 32 Ampère op 380 Volt (+Neutre) + 1 aparte lijn 16 Ampère op 220 Volt (= gewoon stopcontact verlengd tot aan podium) voorzien te worden. Indien er geen 380V aanwezig is, dient de school een stroomgroep te huren. De kosten hiervoor zijn voor de lokale organisator.

Opgelet: deze stroomvoorziening is nodig voor de technische infrastructuur. De stroomvoorziening moet operationeel aanwezig zijn vooraleer het podium kan opgebouwd worden en tot alles volledig afgebroken en weg is. Opgelet: warmte- of koelinstallaties dienen op een apart circuit te worden aangesloten. Zonder voldoende stroom kan het festival niet doorgaan en wordt de lokale organisator in gebreke gesteld (zie Art.7).

Art. 4.3. Backstage / parkeerplaatsen

De lokale organisator voorziet een warme backstageruimte met voldoende tafels (schoolbanken) en stoelen. Een extra afsluitbare, bewaakte ruimte of loge voor artiesten is vereist voor persoonlijke spullen. Indien er extra eisen zijn vanuit de artiest wordt dit tijdig door Stressfactor meegedeeld. Stressfactor ziet erop toe dat deze eisen redelijk zijn. De backstageruimte en het festivalterrein kunnen om praktische redenen niet van mekaar gescheiden worden.

Verder dienen er voldoende parkeerplaatsen in de omgeving van de backstage vrijgehouden te worden voor zowel artiesten als de vrachtwagen van licht en geluid, trekker voor het podium en de vervoersmiddelen van de productie, crew en de randanimatie. Reken in totaal op een 25-tal parkeerplaatsen voor personenwagens.

Art. 4.4. Catering

De lokale organisator staat in voor de voedsel- en drankvoorziening van de artiesten en technische crew. Stressfactor zorgt ervoor dat de eisen van de artiesten op dit vlak redelijk zijn. Een verzorgde warme maaltijd per optredende artiest/crewlid is een basisvereiste. Stressfactor bezorgt alle relevante info hieromtrent ten laatste begin februari 2025 aan de lokale organisator.

Voor de mensen die de randanimaties van de partners bemannen, dienen minimaal drie frisdrankconsumpties te worden voorzien. Mochten echter alle partners nog niet gekend zijn begin februari 2025, dan zal de aanvullende catering- en terreinactie info later apart worden meegedeeld.

Art..4.5 Verzekering

In de regel valt Stressfactor binnen de schoolactiviteiten en is de reguliere school- en leerlingenverzekering van toepassing. De lokale organisator neemt best contact op met zijn verzekeringsmakelaar om dit te verifiëren en na te kijken welke risico’s haar polis dekt bij de inrichting van een festival. Mocht de lokale organisator over onvoldoende risicodekking beschikken inzake burgerlijke aansprakelijkheid, schade aan en/of diefstal van podia materiaal van artiesten en toeleveranciers al dan niet door toedoen van leerlingen/leerkrachten, dient zij zich hiertoe te verzekeren of het (berekend) risico zelf te dragen. Aangezien de leerlingen assisteren bij montage en demontage is het belangrijk om na te kijken of ze verzekerd zijn voor “toevertrouwd goed”. Indien gewenst kan Stressfactor de lokale organisator in contact brengen met een gespecialiseerde verzekeringsmakelaar.

Art.4.6. Openbare diensten

De lokale organisator moet voor het plaatsvinden van het festival toestemming vragen aan en verkrijgen van de stad of gemeente. Zonder expliciete goedkeuring van de burgemeester en het schepencollege, kan het festival – in verband met de geluids-en milieunormen- niet doorgaan! Vanaf het ogenblik dat de lokale organisator deze clausule leest, dienen dus de nodige stappen bij stad/gemeente te worden genomen. Deze goedkeuring moet uiterlijk 20 december 2024 volledig in orde zijn.

Indien de gemeente bepaalde regels of beperkingen (bv. in verband met geluid) oplegt aan de lokale organisator, moet die zich in regel stellen of bepaalde uitzonderingsprocedures opstarten en deze info ook doorspelen aan Stressfactor.

De lokale organisator dient erop toe te zien dat het festivalterrein steeds vrij toegankelijk blijft voor alle hulpdiensten (doorgangen van minimum 4m).

Art. 4.7. SABAM, Billijke Vergoeding, reproductie

Art. 4.7.1 De lokale organisator staat in voor de betaling van auteursrechten aan SABAM. Stressfactor maakte met SABAM (beheersvennootschap auteursrechten) een raamovereenkomst. Dit biedt als voordeel dat de activiteit in een meer gunstige tarifering is opgenomen, de lokale organisator zelf geen aangifte meer moet doen, dat de auteursrechten steeds op dezelfde manier worden berekend én vooraf bekend zijn. Samen met de factuur voor leerlingenbijdrage ontvangt de lokale organisator een aparte factuur voor de betaling van de auteursrechten. Stressfactor stort dit bedrag op haar beurt door aan SABAM.

Betaalt de lokale organisator reeds een jaarlijkse structurele bijdrage aan SABAM (voor schoolradio, muzieklessen …), gelieve dan bij dit contract een kopie van de jaarovereenkomst te voegen, om dubbele facturatie te vermijden! Zonder deze kopie is de school verplicht de eenmalige SABAM bijdrage te betalen.

Art. 4.7.2. Voor de Billijke Vergoeding geldt een andere regeling. Stressfactor zorgt nog wel voor een globale regeling en aangifte, die rechtstreeks aan SIMIM wordt doorgegeven. De lokale organisator krijgt na het evenement rechtstreeks van SIMIM een factuur met afrekening voor de Billijke Vergoeding toegestuurd.

Betaalt de lokale organisator reeds een jaarlijkse structurele bijdrage voor de Billijke Vergoeding (voor schoolradio, muzieklessen …), gelieve dan bij dit contract een kopie van de jaarovereenkomst te voegen, om dubbele facturatie te vermijden! Zonder deze kopie, is de school verplicht de Billijke Vergoeding te betalen.

Elke vorm van opname of vastleggen van de prestaties van de artiesten door middel van geluidsdragers, camera’s of ander audiovisueel materiaal is, zonder toestemming van Stressfactor en de artiest zelf, strikt verboden. Gelieve elke vorm van captatie dus vooraf aan te vragen. Ook interviews, meet and greet wedstrijden, … dienen met medeweten van de artiest / Stressfactor gepland te worden. Stressfactor dient zich aan als communicatiekanaal tussen de school en de artiest om het vlotte verloop van de namiddag te garanderen.

De lokale organisator geeft Stressfactor het recht om zelf genomen of aangeleverde foto’s van het festival (en dus ook van de leerlingen) op de Facebookpagina of de website van Stressfactor te publiceren. Hetzelfde geldt voor kortfilms van het evenement. Op schriftelijk verzoek van school of ouders i.v.m. privacy en mits duidelijke vermelding van fotolink kunnen individuele foto’s binnen de 24 uur verwijderd worden.

Voor het nemen van deze foto’s heeft Stressfactor het recht om een fotograaf mee te nemen. Deze dient toegang te krijgen tot alle zones van het festival.

Art. 5. Externe communicatie

De lokale organisator verbindt er zich toe de festivalnamiddag te laten doorgaan onder titel “Stressfactor”. Er mag onder geen beding een andere naam aan de festivalnamiddag worden toegekend. Het is ook niet toegestaan om onder de noemer “Stressfactor” andere activiteiten onder te brengen, tenzij mits schriftelijke toestemming van de organisatie.

In elke vorm van communicatie (bv. aanvullende affichage, schoolwebsite, flyering, persberichten, lokaal tv- of radiospotje,… ) dient “Stressfactor” als overkoepelende initiatiefnemer mee te worden vermeld. Door de lokale organisator ontworpen communicatie dient vooraf ter goedkeuring te worden voorgelegd aan Stressfactor. Ook de structurele partners dienen in deze communicatie -waar mogelijk- aan bod te komen.

De lokale organisator verbindt er zich toe geen derden uit te nodigen zonder uitdrukkelijke toestemming van Stressfactor. De festivalnamidddag is exclusief voorbehouden aan de leerlingen, schoolpersoneel, directie, media-, profit- en non profit partners, lokale sponsors, pers en toeleveranciers gekoppeld aan de festivalnamiddag.

Art. 6 Partners en hun communicatie

De lokale organisator geeft toestemming aan de profit-, non profit -en mediapartners van Stressfactor om tijdens de festivaldag binnen de schoolmuren te communiceren met de aanwezige leerlingen en leerkrachten van de school. Stressfactor ziet er bij de keuze van zijn partners op toe dat ze aansluiting hebben met de leefwereld van de jongeren en passen in een schoolomgeving en zal de lokale organisator tijdig inlichten over de promotionele acties die door deze partners zullen worden gevoerd.

De lokale organisator mag zelf sponsors werven zolang de exclusiviteit van de Stressfactor-partners binnen hun marktsegment gevrijwaard blijft. Zonder de financiële hulp van zijn partners kan Stressfactor in zijn huidige vorm en met een kostprijs van € 15 per leerling onmogelijk bestaan. Het spreekt dan ook voor zich dat de ‘return’ voor deze sponsors / partners positief moet zijn.

Het is ten stelligste verboden om zonder medeweten en schriftelijke goedkeuring van Stressfactor sponsors aan het project te koppelen. De publiciteit voor deze lokale sponsors zal beperkt gehouden worden en kan in geen geval opwegen tegen de feitelijke Stressfactor-partners. We raden daarom aan vooral lokale sponsors te zoeken die ‘in natura’ sponsoren (eten, drank, wedstrijdprijzen …).

Art. 7. Annulatie- en stopzettingsclausule

Art.7.1. Stopzetting

Indien de lokale organisator in een latere fase - na ondertekening - afziet van het organiseren van het festival, om welke reden dan ook, worden automatisch alle reeds gemaakte projectkosten doorgerekend: voorschotten op artistieke gages, kosten van podium en techniek, administratieve en voorbereidingskosten. Het reeds betaalde voorschot van € 2.000 zal hier eerst worden voor aangewend. Stressfactor verbindt zich ertoe het eventueel overblijvend bedrag na aftrek van kosten terug te storten aan de lokale organisator. Indien het voorschot evenwel niet toereikend is zullen ook de resterende kosten door de lokale organisator dienen te worden betaald.

Indien de lokale organisator in gebreke blijft t.o.v. de in de overeenkomst opgenomen bepalingen of in geval van overmacht (bv weersomstandigheden die het niet toelaten om het festival op een veilige manier te laten doorgaan, uitbraak pandemie, …) behoudt Stressfactor zich het recht om het festival te annuleren of te verplaatsen. Deze beslissing wordt in onderling overleg met de lokale organisator genomen, maar de finale beslissing ligt bij de productiemanager van Stressfactor ter plaatse.

Het stopzetten of afgelasten van het festival kan geenszins aanleiding geven tot het indienen van een schadeclaim of het terugvorderen van reeds betaalde bedragen. In dit geval zal Stressfactor wel trachten alles in het werk te stellen om de (financiële) schade enigszins te beperken door te proberen met alle toeleveranciers een schikking te treffen. Het staat de lokale organisator vrij zich te laten indekken door het afsluiten van een annulatieverzekering.

Art.7.2. Annulatie door artiest

Ingeval van overmacht waarbij de artiest zijn contractuele verplichtingen niet kan nakomen omwille van overlijden, ziekte of ongeval, buitenlandse tour, radio en TV –optredens, … wordt door Stressfactor, in samenspraak met de lokale organisator, zo snel mogelijk een volwaardig alternatief programma uitgewerkt. Dit kan echter geenszins aanleiding zijn tot het indienen van een schadeclaim door de lokale organisator, noch tot het annuleren of stopzetten van de Stressfactor-festivalnamiddag.

Art. 8. Voorkeursrecht

Deelname aan Stressfactor is geen verworven recht, wordt niet automatisch verlengd en is niet overdraagbaar. Elke aanvraag tot deelname gebeurt door een kandidatuurstelling welke op een objectieve, onafhankelijke manier wordt geëvalueerd. Een positieve evaluatie van deelname aan een voorgaande editie vergroot de kans op nieuwe selectie, maar deze mag niet als vanzelfsprekend worden gezien. De criteria en voorwaarden waaraan een kandidatuurstelling dient te voldoen, worden steeds vooraf kenbaar gemaakt.

Art. 9. Algemene bepalingen

Art. 9.1. Toepasselijke wetgeving en bevoegdheden van rechtbanken.

De Belgische wetgeving is van toepassing. Alle betwistingen voortvloeiend uit deze samenwerkingsovereenkomst die niet in der minne kunnen worden geregeld behoren tot de bevoegdheden van de Rechtbank van Eerste Aanleg Antwerpen, afdeling Turnhout..

Art. 9.2. Volledige overeenkomst

Onderhavige samenwerkingsovereenkomst van negen bladzijden vormen een ondeelbaar geheel dat de volledige overeenkomst tussen de partijen bevat. Een overzicht van de belangrijke data is terug te vinden op pagina 9.

De rechten en plichten van de lokale organisator, die voortvloeien uit deze overeenkomst, kunnen zonder de uitdrukkelijke en schriftelijke toestemming van Stressfactor niet worden overgedragen aan derden.

Art. 9.3. Vertrouwelijkheid

Beide partijen verbinden er zich toe het vertrouwelijk karakter van deze overeenkomst te respecteren.

Art.10. Vorm en datum

Onderhavige samenwerkingsovereenkomst wordt opgesteld, geparafeerd op elk der bladzijden en ondertekend in 2 exemplaren, waarvan iedere partij verklaart één exemplaar te hebben ontvangen.

ARTIKEL 11 Personen die het evenemententerrein betreden, dienen deze regels door te nemen en de bepalingen te accepteren en na te leven.

ARTIKEL 12 Iedereen die het evenemententerrein wil betreden, moet een geldig toegangsbewijs of speciale toegangskaart van de organisatie bij zich hebben én als leerling zijn ingeschreven op onze school. Een toegangsbewijs geldt alleen voor één persoon en alleen op de specifieke dag of dagen van het evenement. Als je het terrein verlaat en later terugkomt, heb je een nieuw toegangsbewijs nodig. Vervalsing van toegangsbewijzen of speciale toegangskaarten wordt streng aangepakt. De organisatie behoudt zich het recht voor om, ook met een geldig toegangsbewijs, bezoekers te weigeren. Elke leerling die het terrein betreedt, doet dit op eigen risico en vrijwaart de organisatie van aansprakelijkheid voor bijvoorbeeld diefstal en ongelukken.

ARTIKEL 13 Toegang tot het evenemententerrein is verboden of wordt geweigerd aan personen die:

  • Duidelijk onder invloed zijn van alcohol, drugs of andere stimulerende middelen.
  • Eerder een evenementverbod hebben gekregen, opgelegd door de organisator of door administratieve of juridische autoriteiten.
  • Door zichtbaar gedrag de bedoeling hebben om de openbare orde te verstoren of dergelijke zaken aan te moedigen door oproepen tot geweld, haat, woede, enz.
  • Zich verzetten tegen controle of de niet-systematische fouillering door beveiligers.
  • Weigeren om gevaarlijke of verboden voorwerpen te melden aan de beveiliging (zie artikel 7).
  • Op enige wijze handelen in strijd met één of meer artikelen van deze huisregels.

ARTIKEL 14 Iedere houder van een toegangsbewijs of speciale toegang die het evenemententerrein wil betreden, dient zich te onderwerpen aan de validatie van het toegangsbewijs of speciale toegang. Betreden van het evenemententerrein impliceert een mogelijke fouillering. Beveiligers kunnen aan houders van een toegangsbewijs of speciale toegang vragen om zich vrijwillig te onderwerpen aan een oppervlakkige controle van kleding en bagage, om objecten op te sporen die de veiligheid of openbare orde kunnen verstoren. Beveiligers kunnen verzoeken om afstand te doen van deze objecten.

ARTIKEL 15 Het is verboden om de volgende voorwerpen mee te nemen, bij zich te hebben of binnen te laten brengen op het evenemententerrein:

  • Alle soorten verdampers, elektronische sigaretten en e-liquids.
  • Eigen drank of voedsel, flessen, glazen, drugs of stimulerende middelen.
  • Personen die voedingsmiddelen of medicijnen nodig hebben om medische redenen (zoals diabetes) moeten een medisch attest kunnen tonen.
  • Deodorant of parfum in grote flessen of sprays (cosmetica in normale vorm en maat zijn toegestaan, max. 50 ml).
  • Alle apparaten (paraplu’s, zonneschermen, statieven voor camera’s, stokken) die door beveiliging als gevaarlijk worden beschouwd.
  • Projectielen of explosieven in vaste, vloeibare of gasvormige vorm.
  • Ontvlambare producten of materialen, sprays.
  • Pyrotechnische objecten zoals Bengalen vuur.
  • Wapens of gevaarlijke, scherpe of harde voorwerpen.
  • Objecten die de openbare orde kunnen verstoren, de veiligheid in gevaar kunnen brengen en/of schade kunnen toebrengen aan personen en goederen.
  • Dieren zijn niet toegestaan op het evenemententerrein.

ARTIKEL 16 Op het evenemententerrein is het voor houders van een toegangsbewijs of speciale toegang strikt verboden om:

  • Zich in verboden delen van het terrein te bevinden, zoals productieruimtes, artiestenverblijven, VIP-zones, persruimtes, kantoren, backstage, etc.
  • Tenten, constructies, hekken, afsluitingen, lichtmasten, tafels, banken of andere infrastructuur te beklimmen.
  • De toegangen, uitgangen en evacuatieroutes te blokkeren of hier langer dan strikt noodzakelijk te blijven.
  • Zich te vermommen of herkenning te ontwijken, de openbare orde te verstoren of de veiligheid in gevaar te brengen.
  • Zonder uitdrukkelijke toestemming van de organisator drank, voedsel of andere producten te verkopen.
  • Met objecten of vloeistoffen te gooien of te schieten.
  • Te roken.
  • In het openbaar te urineren.
  • Alle voertuigen op het terrein moeten een sticker hebben, uitgegeven door de organisatie.
  • Overtreders zullen op eigen kosten worden weggesleept.

ARTIKEL 17 Teksten, symbolen, afbeeldingen, gebaren en obscene taal die aanzetten tot racisme, xenofobie, provocatie en discriminatie zijn verboden.

ARTIKEL 18 Bezoekers dienen altijd de aanwijzingen van de organisator of diens aangestelde of gemachtigde personen op het evenemententerrein op te volgen. Bij niet-naleving kan verwijdering van het terrein volgen. Indien nodig kan de organisator de politie inschakelen.

Houders van een toegangsbewijs verklaren zich akkoord met de opgelegde instructies van de organisator in het kader van openbare orde en veiligheid.

Indien de organisator iemand de toegang weigert, kan hij het toegangsbewijs inhouden en verdere toegang voorkomen.

ARTIKEL 19 Om veiligheidsredenen behoudt de organisator zich het recht voor om:

  • Het evenement te onderbreken of te stoppen.
  • De bezoekers tijdelijk op het terrein te houden aan het einde van het evenement.
  • Het terrein geheel of gedeeltelijk te ontruimen.
  • De toegang tot het terrein te weigeren, ongeacht het bezit van een geldig toegangsbewijs.
  • Bij wijzigingen in het programma of de tijdsplanning blijft het toegangsbewijs geldig en is niet inwisselbaar of restitueerbaar.

ARTIKEL 20 Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, houden we contactgegevens en andere informatie bij, in overeenstemming met de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming).

Elke persoon die het evenemententerrein betreedt, stemt ermee in gefotografeerd en gefilmd te kunnen worden. Deze beelden kunnen door de organisator worden gebruikt voor promotie en ter ondersteuning van de veiligheid.

Beelden van bezoekers op het terrein mogen niet commercieel of openbaar worden gebruikt zonder schriftelijke toestemming van de organisator.

ARTIKEL 20 20.1 De organisator verzamelt gegevens voor beveiliging en handhaving. Dit omvat: voornaam, achternaam, geboortedatum en land van verblijf. Waar wettelijk toegestaan, kunnen deze gegevens gedeeld worden met overheidsinstanties. Bij negatief advies kan toegang worden geweigerd.

20.2 Gegevens kunnen worden gedeeld met derde partijen voor doeleinden zoals incheckprocedures, klantenservice en veiligheid.

20.2.3 Bij het uitoefenen van het recht om vergeten te worden, kan de organisatie geen diensten meer leveren.

Cookies laten u deze website vlot gebruiken. Deze cookies verzamelen geen persoonsgegevens. Meer informatie